pozycjonowanie Kraków

Pozycjonowanie – najważniejsze zagadnienia

Istnieją 3 popularne metody pozycjonowania:
– pozycjonowanie lokalne,
– pozycjonowanie Long Tail, innymi słowy na tzw. długi ogon,
– pozycjonowanie okresowe.

Pozycjonowanie Lokalne

W tym pozycjonowaniu istotne jest dołączenie do słowa kluczowego nazwy konkretnej lokalizacji.
W pozycjonowaniu lokalnym uwzględnia się przede wszystkim:
– państwo (przykładowo “akademia muzyczna Polska”)
– miejscowość (“restauracja Kraków”)
– dzielnicę (“sklep obuwniczy Stare Miasto”)
Pozycjonowanie lokalne świetnie sprawdzi się w przypadku podmiotów lokalnych, które kierują swoje produkty tylko do osób mieszkających na konkretnym obszarze. Taka metoda pozycjonowania jest stosowana również wówczas, gdy firma nie ma finansów na reklamę i nie ma możliwości rywalizować na frazy niezawierające dopasowania miejscowego, np. zamiast “nauka gry na skrzypcach“, to “nauka gry na skrzypcach Kraków”.

Pozycjonowanie na tzw. długi ogon (Long Tail)

Inny rodzaj pozycjonowania to dobre i wypróbowane rozwiązanie dla właścicieli firm posiadających niewielki budżet na reklamę. Dzięki poprawnemu doborowi słów kluczowych, nie tylko będzie można wejść w niszę powiązaną z daną branżą, ale też stawki za reklamę w Google Ads istotnie się zredukują. Pozycjonowanie Long Tail oznacza też dużo mniejszą konkurencję. Istotne jest też to, że coraz popularniejsza jest tendencja do wprowadzania skonkretyzowanych zapytań w wyszukiwarkach.
Frazy pozycjonowania Long Tail to na przykład:
– obuwie Nike Air Max białe sklep online,
– golarka Braun Seria 5 szara,
– telefon Samsung Galaxy A40 biały.
Pozycjonowanie na długi ogon jest niezwykle ważne w szczególności dla sklepów online. Z wykorzystaniem tego typu fraz, sklepy mające w swojej ofercie bardzo obszerny asortyment produktów mogą efektywniej zdobywać pożądane pozycje w Google.

Pozycjonowanie okresowe

Pozycjonowanie okresowe pełni wyjątkową rolę przed okazjonalnymi bądź cyklicznymi wydarzeniami, takimi jak Dzień Kobiet, koncert popularnego zespołu czy Święto Pracy. Ten wariant pozycjonowania będzie szczególnie efektywny, jeżeli popularna w konkretnym okresie fraza zostanie odkryta i użyta odpowiednio wcześniej. Na ogół pozycjonowanie okresowe wykorzystywane jest w branży gastronomicznej i turystycznej. W większości wypadków należy zacząć je na dwa-trzy miesiące przed wybranym wydarzeniem, żeby wyszukiwarka Google zdążyła zaindeksować nową albo uaktualnioną treść witryny internetowej.

Dane adresowe:
SEO4.net Pozycjonowanie i Optymalizacja
ul. Grzegórzecka 78/8
31-559 Kraków

Tel.: 12 384 83 00
Mob.: + 48 600 21 20 61
E-mail: [email protected]