Jeśli ciekawi Cię aktualna oferta PBN, zajrzyj na https://pbnmarket.pl.
Aby klient wyszukał twoją działalność powinieneś nie tylko złożyć stronę firmową, lecz również postarać się o jej pojawianie się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania. Do tego bardzo ważna jest treść strony oraz to czy systematycznie dodawane są do niej nowe rzetelne i użyteczne dla użytkownika treści. Ale nie wolno również zaniedbać tzw. link buildingu, czyli pozyskiwania linków wiodących do strony. Jedną ze strategii link buildingu jest wykorzystywanie PBN-ów – prywatnych sieci portali.
PBN – przydatne jako komponent wieloskładnikowej strategii marketingowej
PBNy są prywatne, ponieważ są tworzone a potem administrowane przez jeden podmiot (przeważnie przez sporą agencję marketingową albo firmę SEO), który kontroluje jakość udostępnianych tam artykułów. PBNy są często używane jako jeden z komponentów szerszej strategii reklamowej, co wypada silnie zaakcentować, ponieważ najlepsze efekty ich wykorzystania widać w stosunku do stron, które zostały rzetelnie zoptymalizowane pod kątem contentu oraz technicznym. Prywatne sieci portali nie tylko dają możliwość pozyskania znacznej ilości linków przychodzących do witryny, ale też na ich dywersyfikację, co jest korzystnie oceniane przez algorytmy wyszukiwarek. Za mankament PBNów można uznać to, że ich wykonanie to spory koszt, a potem trzeba przeznaczać mnóstwo czasu na utrzymanie ich w stosownej jakości.
Jak korzystać z PBN? Polecamy wizytówki NAP oraz artykuły z canonicalem
Prywatne sieci portali doskonale sprawdzają się w pozycjonowaniu lokalnym, gdyż można za ich pośrednictwem zamieszczać artykuły tematyczne będące wizytówką NAP. Co to jest NAP? To praktycznie każde miejsce online, gdzie zaprezentowane są najważniejsze informacje telekontaktowe firmy – jej adres stacjonarny, pełna nazwa oraz adres e-mail lub telefon. Przykładowo, NAP-em jest wizytówka GMF, ale jest nim też profil na portalu społecznościowym, wpis w internetowym katalogu firm lub artykuł, w którym podano firmowe informacje kontaktowe.
Następny interesujący sposób na skorzystanie z potencjału PBNów to publikacje z canonicalem. To republikacja ciekawych artykułów z podaniem linku do źródła tekstu oznaczonego tagiem “rel=canonical”. W takim przypadku roboty wyszukiwarek przeważnie oceniają wyżej jakość oryginalnego artykułu, bowiem natrafianie na odnośniki do niego na różnych stronach zewnętrznych traktują jako znak, iż pod danym adresem kanonicznym opublikowane zostały warte przeczytania, wiarygodne teksy. Artykuły z canonicalem są najefektywniejsze przy treściach z branż YMYL (Your Money Your Life), gdzie kluczowe jest wypracowanie wysokiego autorytetu, a więc tych powiązanych zwłaszcza ze zdrowiem, aktualnymi informacjami, prawem i finansami.
PBN Market Skuteczny linkbuilding SEO